Move
-

Politiek

Laatste Headline

VVD, maak schoon schip! Deel 2

VVD, maak schoon schip! Deel 2

Aangezien ik nooit te beroerd ben om voor de goede zaak te strijden schrijf ik een vervolg op mijn eerdere artikel over misstanden binnen de VVD. Helaas zijn er meer voorbeelden maar de Roermondse...

Lees Meer

Nederland in de wurggreep van de overheidsbureaucratie

Nederland in de wurggreep van de overheidsbureaucratie

De overheidsbureaucratie is een verstikkende plaag geworden omdat het aantal regels  de pan is uitgerezen. Er is altijd wel een regel waardoor iets niet mag of juist beslist wel  móet. De verstikkende bureaucratie in Nederland komt door de neiging...

Lees Meer

Weekers moet opstappen, maar dat is niet genoeg

Weekers moet opstappen, maar dat is niet genoeg

Ook het uitstellen van het debat over de Bulgarenfraude zal Weekers niet helpen. Zijn positie wordt met de dag onhoudbaarder en het zou hem sieren dat hij het debat aangaat en vervolgens de eer aan zichzelf houdt. Exit Weekers, het is niet anders. Ik...

Lees Meer

Een humaan asielbeleid door strafbaarstelling illegaliteit

Een humaan asielbeleid door strafbaarstelling illegaliteit

Wat een krachtig signaal van de overheid om illegaliteit strafbaar te stellen.

Dit is zo opgenomen in het Regeerakkoord tussen de PvdA en VVD. Dat de PvdA nu terugkomt op deze afspraak, kan niet anders dan als 'gedraai' worden uitgelegd. Immers,...

Lees Meer

De Stas, de Voorzitter en andere zaken van algemeen belang

De Stas, de Voorzitter en andere zaken van algemeen belang

Er was weer voldoende reuring deze week in Den Haag en omstreken. Bijna werd alles wat van belang was, overspoeld door de aanstaande abdicatie (mooi) en troonsopvolging (mêh), het koningslied, de oranjemeuk en alles wat daarmee samenhangt. Gelukkig werd...

Lees Meer

Wim Kortenoeven en Marcial Hernandez, gedreven en integer

Tijdens de persconferentie en tijdens het vraaggesprek met Frits Wester hadden beide ex-PVV'ers nog steeds zichtbaar moeite om afstand te nemen van hun loyaliteit aan de partij waar zij tot een uur daarvoor nog deel van uitmaakten. De breuk in loyaliteit kwam op het moment dat Wilders hen uitmaakte voor leugenaar.  De woede en teleurstelling waren zichtbaar bij beide heren.

Zowel Kortenoeven als Hernandez werden door Geert Wilders geselecteerd op hun kennis en kunde inzake defensie en het Midden-Oosten. Vervolgens werden ze kaltgestellt door het PVV-politburo.  Beleidsstukken die door beide heren werden ingestuurd, daar kwam geen antwoord op. Beslissingen werden genomen door de inner-circle van Wilders. Behoor je daar niet toe, dan word je min of meer als een onmondig kind behandeld.

Die PVV-beleidslijn gaat een tijdje goed en kan worden verexcuseerd met het feit dat de partij een nieuwe partij is, maar het probleem van de PVV is dat zij blijft steken in wantrouwen. Alles loop via Wilders en er mag zonder zijn toestemming niets naar buiten toe worden gecommuniceerd. Daar zit je dan als Midden-Oosten deskundige en defensiedeskundige met een behoorlijke staat van dienst.  Dat kan inderdaad worden uitgelegd als vernedering op het moment dat je alleen als stemvee wordt ingezet.

Zowel Kortenoeven als Hernandez gaven uitstekende voorbeelden van wat er schort aan de huidige PVV.

Op het gebied van het Midden-Oosten klopt het dat de PVV Israël als melkkoe gebruikt om geld van Amerikaanse neocons binnen te harken.  De Joods-christelijke waarden waar Wilders zo graag mee pronkt werden door Dion Graus meerdere keren de das omgedaan tijdens het debat over het ritueel slachten.  Wilders gebruikt Israël dus om financiële redenen en als buffer tegen een ander stokpaardje van de PVV: de, vermeende, islamisering.  De redenering snijdt hout wanneer je weet dat een Avigdor Lieberman de opstelling van de PVV inzake het onzalige "Jordanië is Palestina" schadelijk vindt en contraproductief voor de vredesbesprekingen.

Hernandez meldde wijze woorden over de non-visie van de PVV inzake het defensiebudget. Voor de PVV telt de nationale veiligheid niet. Defensie is voor de PVV een melkkoe.

Hernandez zei terecht dat oorlogen niet in Gouda worden gewonnen maar in landen ver van de Nederlandse landsgrenzen. "Pim pam pet met de krijgsmacht" waren de precieze woorden van Hernandez.

Het huidige verkiezingsprogramma is gebaseerd op de waan van alle dag, wat de achterban wil horen, niet op de realiteit waar Nederland en Nederlanders mee te maken hebben.

Ik zag twee heren die de politiek ingingen om een verschil voor Nederland te maken. Ik zag twee heren die teleurgesteld zijn in een partij voor wie eigen gewin belangrijker is dan het Nederlandse belang. 

Op twitter zag ik de standaardreactie van een deel van de PVV-aanhang alweer voorbijkomen:  dom schelden zonder ook maar een zelfkritische noot. Dat gebrek aan zelfreflectie en zelfkritiek  is juist het punt waar het de partij aan alle kanten ontbreekt en wat de partij opbreekt.

 

Foto: Screenshot RTL7

Reacties  

 
#1 Paardestaart 03-07-2012 17:37
Gedreven en integer?
Pa sinds onlangs zeker? Of heeft u dat al gezien en geschreven toen ze nog voor de PVV in de kamer zaten meneer Frank?

Ik ben toch bang van niet: u immers vindt mensen die uitstappen uit een partij en vervolgens laten zien dat ze hun eigen standpunten achteraf helemaal niet de moeite waard vinden gedreven en integer; dat lijkt me geen bewijs voor veel onderscheidings vermogen..

Als je integer bent namelijk dan stap je gewoon uit, en dan hou je verder je mond, zéker als het om een partij gaat die zelfs door liberalen onophoudelijk gecriminaliseer d en belasterd wordt...Wat dan betreft lijkt het me dat de PVV deze spijtoptanten beter kwijt dan rijk is.

Overigens ben ik bang dat u wel meer leugentjes vertelt meneer Frank, want ik kan niet geloven dat meneer Kortenoeven werkelijk verklaard heeft dat de PVV op opportunistiche wijze hengelt naar gelden uit Israel..Iemand die bij de PVV is gegaan niet in laatste instantie omdat het de enige partij is die Israel herkent als vriend en lotgenoot gaat niet opeens meehuilen met antisemieten nieuwe stijl die zo gretig oude anti-joodse libels herhalen..Liberalen hebben daar kennelijk geen moeite mee.

Nu hoop ik maar dat iedereen inziet dat liberalen óok volkomen nutteloos zijn in onze strijd om zelfbehoud..Mensen die zeggen te menen dat islamisering denkbeeldig is trappen met hun ogen open in het pc-zelfbedrog van de multiculturele elite. Die geloven pas in het kalifaat op het moment dat ze wij onze eerste jiziya-aanslag binnenkrijgen
Quote
 
 
#2 Frank 03-07-2012 18:52
Geert Wilders is naar ik meen ooit eens uit de VVD gestapt, dus die is naar uw maatstaven niet integer. Interessant.
Quote
 
 
#3 Bernard Weiss 03-07-2012 22:13
Wow. Tractorchauffeu r wordt joodse lobbyist en is kennelijk dus een Midden-Oostendeskundig e, en de eerste de beste omhoogevallen hospik is defensiedeskund ige....

Fijn dat de redactie alhier de carrièreperspec tieven zo hoog inschat. Ik heb wel eens een pen vastgehouden, dus ik reageer hier als ervaren journalist en litterair genie. Dat begrijpt u.

Maar ik blijf wat moeite hebben met deze heren, die op het randje van hun betalende politieke carrière nog even hun gram komen halen. Vlak voor het wachtgeld ingaat, zeg maar. Niet tijdens, maar zo ongeveer ná hun periode bij Greet. Dappere jongens hoor.

Zullen we afspreken dat we dit soort omhooggevallen brievenbuspisse rs eh geweldplegers maar eens een tijdje niet mee al te serieus zullen nemen?

En zullen we voortaan hun CV even serieus nemen als dat van Charles Schwietert?

Fijn. Dankuwel.
Quote
 
 
#4 ConvenienC 05-07-2012 08:30
't Is bijna beschamend zo onzorgvuldig de pennevruchten van, hier, de heer Berkemeijer het internet op worden geslingerd.Wie moet ik dat aanrekenen, jou, Carla?
't Epistel ademt maar één geur uit: minachting voor een politieke partij, haar vertegenwoordig ers en electoraat.
Wat de heer Berkemeijer wil horen, is het geluid van de achterbakse heren Kortenoeven en Hernandez. Voor hem, en voor alle duidelijkheid menig ander, komt hun lafheid binnen als gods woord in een ouderling.
Je kunt het oneens zijn met een club als de PVV, maar dat geeft je niet het recht om zo opportunistisch ongenuanceerd te publiceren.
Eén simpel voorbeeld: Wilders is in een interview door Twan Huijs enkele keren in de mond gelegd dat hij de heren voor leugenaar uitmaakte. Wie dat interview heeft gezien, weet dat dit pertinent NIET het geval was. Wilders corrigeerde Huijs, terecht, bij herhaling.
Hoe slecht ben je dan als 'stukkiesschrijv er', Frank Berkemeijer, als je dan als vertrekpunt neemt dat alles begon toen Wilders de beide heren voor leugenaar uitmaakte?
Nogmaals, ik ben geen propagandist voor de PVV, maar de zuiverheid ontbreekt en dat neem ik de eindredactie kwalijk.
Quote
 
 
#5 Carla Wijnmaalen 05-07-2012 11:27
De auteurs van de artikelen zijn zelf verantwoordelij k voor de inhoud daarvan. Dit even ter info, afgezien van je kritiek op het artikel. Ook is het zo dat Liberale Media het niet perse met de inhoud van artikelen eens is. Dit ook in algemene zin bedoeld.

Dus richt je op de inhoud van artikelen en baseer daar je reactie op. Eens, oneens, kritiek, het mag allemaal op Liberale Media.

Wanneer wij namelijk alleen artikelen zouden plaatsen waar wij zelf volledig achterstaan, zouden we niet zo liberaal zijn. De ruimte om artikelen te publiceren is bij ons dus groot.
Quote
 
 
#6 Frank 05-07-2012 11:34
De ad hominem van de heer/mevrouw ConvenienC die mijn naam foutief spelt. Typical. LOL
Quote
 
 
#7 Carla Wijnmaalen 05-07-2012 11:43
Weet je wat pas super beschamend is? Rabiate uitlatingen van een ex-statenlid van de PVV op Stormfront. En dommeriken laten geloven dat men via haar account die uitlatingen heeft vervalst.

Zie hier:
joop.nl/.../...

Maar dat geheel terzijde want off topic, maar wel heel erg on topic als we het over je ergens voor schamen hebben.
Quote
 
 
#8 ConvenienC 05-07-2012 12:12
Sorry Carla, maar dát is wel verrekt ver van on-topic. Ten eerste gaat 't niet om sympathie of antipathie voor de PVV. Op de tweede plaats: je doet een beetje rancuneus door zo ongeveer een misplaatste jij-bak te produceren.
't Zelfde geldt voor de scribent van bovenstaand proza. Beetje rare reactie van de heer Berkemeijer. Krijgt ie gratis een j-tje cadeau en dan is't weer niet goed. Kennelijk had ik 'm nobeler ingeschat. Excuus daarvoor.
Onzorgvuldig om niet even naar boven te scrollen.
Wat 't ad hominem er mee te maken heeft is mij een raadsel. Bovendien: ik ben geen 'stukkiesschrijv er' en publiceer geen nonsens. Graag wel even on-topic blijven, meneer Berkemeier.
Al met al laat de professionalite it in mijn optiek nogal te wensen over. Maar dat terzijde.
Quote